

Kenyetta Hall, Co-chair
Kenyetta lives in Durham NC after moving to the area from St. Louis. After ten years working in contracts and grants in government and private sectors, she achieved her MBA from University of North Carolina at Chapel Hill Kenan-Flagler Business School in 2016 and now works in business consulting and product management. She is the CEO of The Katalyst HQ, which partners with companies in product strategy, design, marketing, and software development in order to create and launch customized digital products in the marketplace. She also works with service entrepreneurs as a business coach to help them scale their businesses. She brings to the board experience in strategy development and roadmapping; the experience and skill to help organizations change; a passion for education; and her own experience of attending private school in her youth. Kenyetta also serves on the Build to Last Committee which focuses on equity and inclusion in the city of Durham.
Kenyetta vive en Durham, NC después de mudarse al área desde St. Louis. Después de 10 años trabajando en contratos y subvenciones en el sector público y privado, en el 2016 obtuvo su MBA de la Universidad de Carolina del Norte Escuela de Negocios Chapel Hill Kenan-Flagler y ahora trabaja en consultoría comercial y gestión de productos. Es la directora ejecutiva de The Katalyst HQ, que se asocia con empresas en estrategia de productos, diseño, marketing y desarrollo de software para crear y lanzar productos digitales personalizados en el mercado. También trabaja con empresarios de servicios como entrenadora empresarial para ayudarlos a escalar sus negocios. Aporta a la junta directiva experiencia en desarrollo de estrategias y planificación; la experiencia y habilidad para ayudar a las organizaciones a cambiar; pasión por la educación; y su propia experiencia de asistir a una escuela privada en su juventud. Kenyetta también forma parte del Comité Build to Last, que se centra en la equidad y la inclusión en la ciudad de Durham.

Heather Craig, Co-chair
Heather has been a supporter of the mission of Students to Scholars since its beginning. A volunteer who has captured the smiling faces of the participants at each Celebration, Heather is ready to transition onto the board to help guide Students to Scholars to its next phase. Heather has a diverse educational background and work experience and is volunteering in many capacities in her local school district. Currently working as a COVID case investigator for the state of NC, she brings her empathy, dedication and problem-solving skills to the board in service to improving the lives of our students.
Heather ha sido una partidaria de la misión de S2S desde el comienzo de la organización. Como voluntaria que ha visto las sonrisas de los participantes durante cada celebración, Heather se unió a la junta directiva para ayudar a S2S a hacer la transición a la siguiente fase. Heather tiene diversos antecedentes educativos y experiencia laboral y también se ofrece como voluntaria en muchas capacidades en su distrito escolar local. Actualmente trabaja como investigadora de casos de COVID para el estado de Carolina del Norte, aporta su empatía, dedicación y habilidades para resolver problemas a la junta directiva para mejorar las vidas de nuestros estudiantes.
Annise Weaver, Vice-Chair
Annise has over fifteen years of experience developing initiatives that better serve diverse populations. Annise serves as the Associate Director of Diversity, Equity and Inclusion, and NC-PAL Education & Outreach Manager-Community of Duke University Department of Psychiatry and Behavioral Sciences. Before joining Duke, Annise oversaw two mental health treatment programs that served largely Black and Latinx clients in New York City. Throughout Annise’s career, she has been a leader in spearheading initiatives to serve underrepresented students. Annise received her undergraduate degree from the University at Albany and her Master’s degree in Education of Science with a focus on Rehabilitation Counseling from Hunter College. Annise maintains a credential as a Certified Rehabilitation Counselor. She received an award from New York State as the Certified Rehabilitation Counselor of the Year in 2014. Most recently, Annise received the Samuel DuBois Cook Society Staff Award for Duke University in 2022. She moved to the Triangle in 2019 and lives in Durham.
Annise tiene más de 15 años de experiencia en el desarrollo de iniciativas que sirven a diversas poblaciones. Annise se desempeña como Directora Asociada de Diversidad, Equidad e Inclusión, y Gerente de Educación y Extensión de NC-PAL-Comunidad del Departamento de Psiquiatría y Ciencias del Comportamiento de la Universidad de Duke. Antes de unirse a Duke, Annise supervisó dos programas de tratamiento de salud mental que atendían principalmente a clientes negros y latinos en la ciudad de Nueva York. A lo largo de la carrera de Annise, ha sido líder en iniciativas para servir a los estudiantes subrepresentados. Annise recibió su título universitario de la Universidad de Albany y su maestría en Educación de Ciencias con un enfoque en Consejería de Rehabilitación de Hunter College. Annise mantiene una credencial como Consejera de Rehabilitación Certificada. Ella recibió un premio del Estado de Nueva York como Consejera de Rehabilitación Certificada del Año en el 2014. Recientemente, Annise recibió el Premio al Personal de la Sociedad Samuel DuBois Cook de la Universidad de Duke en 2022. Se mudó al área del Triángulo en el 2019 y vive en Durham.


Stephanie Strickland, Treasurer
Stephanie is from Baltimore, MD and went to college at University of North Carolina at Wilmington. She currently resides in Durham, NC with her husband, Jon, and 2 young kids (Emma and Asher). She is a CPA who has worked over 15 years in the Financial Services Industry. She currently works for Fannie Mae as a Senior Manager responsible for the Sub-Servicing program. Stephanie enjoys being with her family, being outdoors, and traveling. Stephanie is passionate about helping and supporting others. She states, "The impact of S2S is not only seen in these young students, but also in the parents, community, and schools. The commitment to their early education continues to lay the fundamentals along with excitement and passion for learning."
Stephanie es de Baltimore, MD y fue a la Universidad de Carolina del Norte en Wilmington. Ella vive en Durham, NC con su esposo, Jon y sus 2 hijos pequeños (Emma y Asher). Ella es una Contadora Pública Certificada, y tiene más de 15 años de experiencia en la industria de servicios financieros. Ella trabaja para Fannie Mae como Gerente del programa de Sub-Serving. A Stephanie le gusta pasar tiempo con su familia, estar al aire libre y viajar. Stephanie es apasionada por ayudar y apoyar a otros. Ella afirma: “El impacto de S2S no solo se ve en estos estudiantes jóvenes, sino también en los padres, la comunidad y las escuelas. El compromiso a su educación temprana establece los fundamentos y el entusiasmo para el aprendizaje.”
En este momento Jeanne trae aldirectorio su experiencia en el negocio - ella trabajó con los equipos de investigación e innovación para traer los productos nuevos al mercado y crear soluciones a problemas. También, Jeanne trae al directorio su experiencia personal de sus hijos asistiendo a las escuelas privadas y públicas, una pasión por la equidad en educación y un amor para los niños. Vive en Chapel Hill, Carolina del Norte y sigue sirviendo de tutor para los niños que están aplicando a S2S. Ella ha sido un tutor desde 2015 cuando comenzó a trabajar como voluntaria en el Boys and Girls Club. Jeanne se graduó en la
Universidad de Cincinnati.
Jeanne Langley, Secretary and Co-Founder
Jeanne is brings to the board an expertise in business, primarily in sales of research and consulting services to innovation teams; the personal experience of her son attending both private and independent schools; a passion for equity in education; and a love of children. She lives in Chapel Hill, NC and continues to be involved in tutoring the young children applying to Students to Scholars, as she has done since first volunteering with the Boys & Girls Club in 2015. Jeanne is a graduate of the University of Cincinnati.


Tiwana nació en Durham, Carolina del Norte, y sigue viviendo en la ciudad con su esposo y tres hijos. Tiwana es una profesional en tecnología y tiene más de 20 años de experiencia. Trae a la junta directiva su pasión por la tecnología y el aprendizaje, la experiencia educacional de sus hijos que han asistido a las escuelas públicas y privadas, su experiencia personal y su conocimiento de cómo superar dificultades y sus valores personales de trabajo duro y tenacidad. Tiwana se graduó de la Universidad Eastern Carolina.
Tiwana McGill, Board Member
Tiwana is a native of Durham, N.C. where she and her husband and three children currently live. Tiwana is an IT professional with 20+ years of experience. She brings to the board a passion for technology and lifelong learning; the educational experience of her children attending both public and private schools; the understanding and personal experience of what is required to break through barriers; and her personal values of hard work and tenacity. Tiwana is a graduate of Eastern Carolina University.
Eris Worlds, Board Member
Eris is a S2S parent alumnus. Her oldest son was selected as a Students to Scholars participant in our second year and attended Triangle Day School for three years. After graduation, he now attends high school at Cristo Rey Research Triangle High School and is a very successful student there. Eris was born and raised in Tampa, Florida but moved to Durham in 2015 with her two sons. She holds a BS in Business Management from Nova Southeastern University, and has worked for many years in healthcare in various roles. She brings to the board her experience as a Student to Scholars parent; her experiences of her two children attending both public and private schools; her passion for education (she is currently completing prerequisites for a second degree in nursing); the values of hard work and community; and empathy for our parents’ courage to take this step into independent schools in order to improve their children’s education.
Eris es una ex madre de un alumno de S2S. Su hijo mayor fue seleccionado como participante de Students to Scholars en nuestro segundo año y asistió a Triangle Day School durante tres años. Después de graduarse, ahora asiste a la escuela secundaria Cristo Rey Research Triangle High School, donde es un estudiante muy exitoso. Eris nació y creció en Tampa, Florida, pero se mudó a Durham en el 2015 con sus 2 hijos. Tiene una licenciatura en Administración de Empresas de la Universidad Nova Southeastern y ha trabajado durante muchos años en el cuidado de la salud en varios roles. Ella aporta a la junta directiva su experiencia como madre de un estudiante en Student to Scholars; sus experiencias de sus 2 hijos que han asistido a escuelas públicas y privadas; su pasión por la educación (actualmente está completando los requisitos previos para obtener un segundo título en enfermería); los valores del trabajo duro y la comunidad; y empatía por el valor de nuestros padres de dar este paso hacia escuelas independientes para mejorar la educación de sus hijos.


Shamika Gibson, Board Member
Shamika Gibson was born in Durham NC and has lived here most of her life. She has a blended family with her partner with three children and one to be born next year. She currently works as a medical assistant at Carolina Outreach and is a notary public, and entrepreneur, making and selling candles on the weekend sometimes. She loves working with the community and giving back when she can.
Shamika Gibson is the Parent Representative on the Board. Her family joined Students to Scholars in its second year and her son, Makizel, was accepted to Carolina Friends, from which he has recently graduated and has moved into their Upper School. As a Parent Representative, Shamika shares her perspective as an S2S parent to help the board make decisions that are reflective of the parents’ needs.
Shamika Gibson nació en Durham NC y ha vivido ahí la mayor parte de su vida. Tiene una familia mezclada con su pareja, tienen tres hijos y uno que nacerá el próximo año. Actualmente trabaja como asistente médica en Carolina Outreach, es notaria pública y emprendedora, haciendo y vendiendo velas algunos fines de semana. Le encanta trabajar con la comunidad.
Shamika es la Representante de los Padres en la junta directiva de S2S. Su familia se unió a Students to Scholars en su segundo año y su hijo, Makizel, fue aceptado en Carolina Friends, de donde se graduó recientemente y se mudó a su preparatoria. Como representante de los padres, Shamika comparte su perspectiva como madre de S2S para ayudar a la junta directiva a tomar decisiones que reflejen las necesidades de los padres.
Jackie Cerón Hernandez, Board Member
Born in Mexico as one of two children, Jacqueline (Jackie) Cerón Hernández migrated to the United States at the age of 11 with her family. Jackie graduated from the University of North Carolina at Chapel Hill with a degree in Public Policy and a minor in Hispanic Studies. While at Carolina, she was involved in various student organizations that worked with historically excluded high school and first-year college students. Additionally, she spent half a year in Washington, D.C working with the White House Hispanic Prosperity Initiative and in the Office of Congressman G. K. Butterfield.
Upon graduation Jackie worked at the Emily Krzyzewski Center (EKC), a college access hub for the city of Durham, NC. She served as a College Readiness Counselor (CRC) for the Scholars to College program and later as a Postsecondary Access Advisor for the “Game Plan: College” program. Jackie worked to create meaningful systemic change in Durham by providing college access support to Durham Public School (DPS) students — especially those who have traditionally been marginalized by socio-economic and racial inequities. In 2022, she left the nonprofit sector to join local government where she presently serves as a Bilingual Community and Economic Development Analyst with the City of Durham.
Nacida en México como una de dos hijos, Jacqueline (Jackie) Cerón Hernández emigró a los Estados Unidos a la edad de 11 años con su familia.
Jackie se graduó de la Universidad de Carolina del Norte en Chapel Hill con una licenciatura en Políticas Públicas y una especialización en Estudios Hispánicos. Mientras estuvo en Carolina, participó en varias organizaciones estudiantiles que trabajaron con estudiantes históricamente excluidos de secundaria y universitarios de primer año. Además, pasó medio año en Washington, D.C. trabajando con la Iniciativa de Prosperidad Hispana de la Casa Blanca y en la Oficina del Congresista G. K. Butterfield.
Después de graduarse, Jackie comenzó a trabajar en el Emily Krzyzewski Center (EKC), un centro de acceso a la universidad para la ciudad de Durham, NC. Jackie primero se desempeñó como consejera de preparación universitaria para el programa Scholars to College. En 2019, Jackie hizo la transición al programa Game Plan: College, donde se desempeñó como asesora de acceso postsecundario, en este puesto, Jackie trabajó para crear un cambio sistémico significativo en Durham. Su papel le permitió brindar una gran cantidad de apoyo para el acceso a la universidad a los estudiantes de las escuelas públicas de Durham, especialmente a aquellos que tradicionalmente han sido marginados por las desigualdades socioeconómicas y raciales. En 2022, dejó el sector sin fines de lucro para unirse al gobierno local, donde actualmente se desempeña como analista bilingüe de desarrollo económico y comunitario en la ciudad de Durham.

Chelsea Nielsen is a S2S volunteer turned board member interested in helping students access educational opportunities. Her passion for education is rooted in her deep love of learning, which drove her to pursue degrees in Biology and Anthropology at the University of Miami and now a Master of Environmental Management and Juris Doctor at Duke University. Before moving to Durham, she was a teaching assistant and tutor in subjects from reading to university physics. She then worked in museum collections, facilitating internship programs at the Frost Museum of Science in Miami and the Ah-Tah-Thi-Ki Museum in the Florida Everglades. Seeing students flourish strengthened her commitment to helping maximize their potential, drawing her to Students to Scholars. Chelsea's experience working with young students and diverse communities complements the organization's commitment to preparing local students for success.
Chelsea Nielsen fue una voluntaria de S2S que se convirtió en miembro de la junta por su interés en ayudar a estudiantes a acceder a oportunidades educativas. Su pasión por la educación proviene de su profundo amor por aprender, lo que la impulsó a adquirir su título en Biología y Antropología en la Universidad de Miami y en cursar su maestría en Administración Ambiental y Doctorado en Jurisprudencia en la Universidad de Duke. Antes de mudarse a Durham, ella trabajó como asistente de docencia y tutora en áreas como lectura y lenguaje hasta física universitaria. Ella trabajó después en el departamento de colecciones de museos, facilitando programas de prácticas a estudiantes en el Frost Museum of Science de Miami y Ah Tah-Thi-Ki Museum en los Everglades Florida. Ver a los estudiantes prosperar fortaleció en ella el compromiso de ayudar a maximizar el potencial de los estudiantes, lo que la atrajo a Students to Scholars. La experiencia de Chelsea trabajando con estudiantes jóvenes y comunidades diversas complementa el compromiso de la organización de preparar a los estudiantes locales para el éxito.
